موضعی است قرب مدینه در شعر قیس بن الخطیم: واﷲ ذی المسجد الحرام و ما جلّل من یمنه لها خنف انّی لاهواک غیر ذی کذب قد شف ّ منّی الاحشاء و الشّغف بل لیت أهلی و اهل أثله فی دار قریب بحیث نختلف. در تفسیر آن چنین گفته اند و ظاهر آن است که اسم زنی است. (معجم البلدان).
موضعی است قرب مدینه در شعر قیس بن الخطیم: واﷲ ذی المسجد الحرام و ما جُلِّل َ من یمنه لها خُنُف اِنّی لاهواک غیر ذی کذب قد شَف ّ منّی الاحشاءُ و الشَّغف بل لیت أهلی و اهل أثْلهَ فی دار قریب بحیث نختلف. در تفسیر آن چنین گفته اند و ظاهر آن است که اسم زنی است. (معجم البلدان).
مثال ها، موردی مشابه مطلب اصلی که برای فهم بیشتر بیان می شود، مانندها، شبیه ها، مشابه ها، در فلسفه جهانی میان عالم اجسام و عالم ارواح، عالم مثل ها، فرمان ها، دستورها، حکم ها، تصویرها، شکل ها، پیکره ها، جمع واژۀ مثال
مثال ها، موردی مشابه مطلب اصلی که برای فهم بیشتر بیان می شود، مانندها، شبیه ها، مشابه ها، در فلسفه جهانی میان عالم اجسام و عالم ارواح، عالم مثل ها، فرمان ها، دستورها، حکم ها، تصویرها، شکل ها، پیکره ها، جمعِ واژۀ مثال
ابن خلیفه السدوسی شاعر قرن اول هجری عرب که اشعار او در بیان والتبیین و عیون الاخبار ابن قتیبه دینوری آمده و عبدالملک بن المهلب را هجو کرده است. رجوع به فهرست اعلام البیان والتبیین و فهرست عیون الاخبار ج 2 شود
ابن خلیفه السدوسی شاعر قرن اول هجری عرب که اشعار او در بیان والتبیین و عیون الاخبار ابن قتیبه دینوری آمده و عبدالملک بن المهلب را هجو کرده است. رجوع به فهرست اعلام البیان والتبیین و فهرست عیون الاخبار ج 2 شود
ایزد، خدا، معبود یگانه الله اعلم: خدا داناتر است، (هنگامی که نسبت به موضوعی شک و تردید است) الله اکبر: خدا بزرگ تر است، (هنگام تعجب، عصبانیت و تأیید گفته می شود)، بخشی از اذان و نماز است
ایزد، خدا، معبود یگانه اللهُ اعلم: خدا داناتر است، (هنگامی که نسبت به موضوعی شک و تردید است) الله اکبر: خدا بزرگ تر است، (هنگام تعجب، عصبانیت و تأیید گفته می شود)، بخشی از اذان و نماز است