مقدمه مفهومی برنامه در علوم کامپیوتر به دنباله ای از دستورالعمل ها گفته می شود که برای انجام وظیفه ای خاص توسط کامپیوتر اجرا می شوند. برنامه ها می توانند از چند خط تا میلیون ها خط کد باشند.
کاربردهای فنی 1. اجرای وظایف محاسباتی 2. پردازش داده ها 3. کنترل سخت افزار 4. ایجاد رابط های کاربری 5. خودکارسازی فرآیندها
مثال های عملی - مرورگرهای وب - برنامه های واژه پرداز - سیستم های عامل - بازی های کامپیوتری - برنامه های موبایل
تاریخچه و تکامل اولین برنامه های کامپیوتری در دهه 1840 برای ماشین های تحلیلی نوشته شدند. امروزه برنامه ها از زبان های ماشین به زبان های سطح بالا و چارچوب های پیچیده تکامل یافته اند.
تفاوت با اسکریپت برنامه ها معمولاً مستقل و کامپایل شده هستند، در حالی که اسکریپت ها تفسیر شده و نیاز به محیط اجرا دارند.
مراحل توسعه - تحلیل نیازمندی ها - طراحی معماری - پیاده سازی کد - تست و اشکال زدایی - نگهداری و به روزرسانی
چالش ها - مدیریت پیچیدگی کد - امنیت و آسیب پذیری ها - سازگاری با پلتفرم های مختلف - مقیاس پذیری - کارایی در شرایط مختلف
بهترین روش ها 1. استفاده از الگوهای طراحی 2. مستندسازی کامل 3. پیاده سازی تست های واحد 4. رعایت اصول کدنویسی تمیز 5. استفاده از سیستم کنترل نسخه
کاربرد در فناوری های نوین - هوش مصنوعی و یادگیری ماشین - اینترنت اشیا - واقعیت مجازی و افزوده - بلاکچین و قراردادهای هوشمند - محاسبات کوانتومی
نتیجه گیری برنامه ها اساس تمام سیستم های کامپیوتری هستند و توسعه آن ها نیازمند دانش عمیق و رعایت اصول مهندسی نرم افزار می باشد.
مقدمه مفهومی برنامه در علوم کامپیوتر به دنباله ای از دستورالعمل ها گفته می شود که برای انجام وظیفه ای خاص توسط کامپیوتر اجرا می شوند. برنامه ها می توانند از چند خط تا میلیون ها خط کد باشند.
کاربردهای فنی 1. اجرای وظایف محاسباتی 2. پردازش داده ها 3. کنترل سخت افزار 4. ایجاد رابط های کاربری 5. خودکارسازی فرآیندها
مثال های عملی - مرورگرهای وب - برنامه های واژه پرداز - سیستم های عامل - بازی های کامپیوتری - برنامه های موبایل
تاریخچه و تکامل اولین برنامه های کامپیوتری در دهه 1840 برای ماشین های تحلیلی نوشته شدند. امروزه برنامه ها از زبان های ماشین به زبان های سطح بالا و چارچوب های پیچیده تکامل یافته اند.
تفاوت با اسکریپت برنامه ها معمولاً مستقل و کامپایل شده هستند، در حالی که اسکریپت ها تفسیر شده و نیاز به محیط اجرا دارند.
مراحل توسعه - تحلیل نیازمندی ها - طراحی معماری - پیاده سازی کد - تست و اشکال زدایی - نگهداری و به روزرسانی
چالش ها - مدیریت پیچیدگی کد - امنیت و آسیب پذیری ها - سازگاری با پلتفرم های مختلف - مقیاس پذیری - کارایی در شرایط مختلف
بهترین روش ها 1. استفاده از الگوهای طراحی 2. مستندسازی کامل 3. پیاده سازی تست های واحد 4. رعایت اصول کدنویسی تمیز 5. استفاده از سیستم کنترل نسخه
کاربرد در فناوری های نوین - هوش مصنوعی و یادگیری ماشین - اینترنت اشیا - واقعیت مجازی و افزوده - بلاکچین و قراردادهای هوشمند - محاسبات کوانتومی
نتیجه گیری برنامه ها اساس تمام سیستم های کامپیوتری هستند و توسعه آن ها نیازمند دانش عمیق و رعایت اصول مهندسی نرم افزار می باشد.