نام روز بیست ویکم از ماههای پارسی چه مطابق رسم زرتشتیان هر یک از سی روز ماه بنام فرشته ای موسوم بوده است: ترا روز رام از جهان رام باد همان باد را با توآرام باد، فردوسی، می خور کت باد نوش برسمن و پیلگوش روز رش و رام و جوش روز خور و ماه و باد، منوچهری، چو روز رام شاهنشاه کشور بمی بنشست با گردان لشکر، (ویس و رامین)، بشادی روز رام و روز شنبد فرودآمد به لشکرگاه موبد، (ویس و رامین)، صاحب انجمن آرا وبتبع او صاحب آنندراج آرد: روز رام و آن مهرگان بزرگ است و روز ظفر یافتن فریدون است بر ضحاک و در این روز پارسیان شکر و پرستش و زمزمه کردندی که از ظلم ضحاک عرب فارغ شده اند و نجات یافته اند، (آنندراج) (انجمن آراء)، و نیز رجوع به فرهنگهای اسدی، سروری، غیاث اللغات، آنندراج، انجمن آرا، رشیدی، نظام، برهان، لغت محلی شوشتر و منتخب اللغات و مقدمۀ ویس و رامین چ محجوب ص 68 شود، - رام روز، روز رام: رام روز است و بخت و دولت رام ای دلارام خیزو درده جام، مسعودسعد، و رجوع به رام شود، - آذر رام خراد، یعنی آتش فره ایزد رام، (مزدیسنا ذیل ص 229) : دل شاه از اندیشه آزاد شد سوی آذر رام خراد شد، فردوسی (از مزدیسنا ص 229)، و رجوع به ص 167 همان کتاب و روزشماری در ایران باستان ص 51 و 52 و یشتها ص 134 و 135 شود، ، نام ملک موکل بر مصالح روز رام است وآن مهرگان بزرگ است، (از منتخب اللغات) (آنندراج) (انجمن آرا)، نام فرشته ای است که موکل روزرام و مصالح امور مردم است در آن روز، (برهان) (از لغت محلی شوشتر)، نام ایزدی است که نگهبانی روز بیست ویکم هر ماه بدو سپرده شده، (مزدیسنا ذیل ص 229)