درتازی نیامده سپسپایگی واپس گرایانه به عقب برگشتن، یا سیر قهقرایی. حرکت به عقب بدون آنکه روی را برگردانند: بسیاری از امور بجای آنکه پیشرفت کرده باشند سیر قهقرایی کرده اند
درتازی نیامده سپسپایگی واپس گرایانه به عقب برگشتن، یا سیر قهقرایی. حرکت به عقب بدون آنکه روی را برگردانند: بسیاری از امور بجای آنکه پیشرفت کرده باشند سیر قهقرایی کرده اند
زهد ورزیدن، برای مثال فتادم در میان دردنوشان / نهادم زهد و قرایی به در باز (عطار۵ - ۳۳۳)، ای برآورده سر کبر از گریبان نفاق / نه به رعناییت یار و نه به قرایی قرین (سنائی۲ - ۲۸۳)
زهد ورزیدن، برای مِثال فتادم در میان دُردنوشان / نهادم زهد و قرایی به در باز (عطار۵ - ۳۳۳)، ای برآورده سر کبر از گریبان نفاق / نه به رعناییت یار و نه به قرایی قرین (سنائی۲ - ۲۸۳)
عنایت الله بن شرف الدین علی بن محمود بن شرف الدین علی. ملقب به زکی الدین و معروف به زکی نجفی. از علمای امامیۀ قرن یازدهم هجری و از شاگردان مقدس اردبیلی و شیخ بهائی و بعضی دیگر از علما بود و در علوم دینی بخصوص علم رجال و درایه تبحر داشت. او راست: 1- ترتیب رجال شیخ طوسی. 2- ترتیب رجال کشی. 3- ترتیب رجال نجاشی. 4- ترتیب فهرست شیخ طوسی. 5- حاشیۀ نقد الرجال. 6- مجمع الرجال. (الذریعه) (روضات الجنات ص 417) (ریحانه الادب ج 3 ص 326) فیض الله بن غیاث الدین محمد طباطبائی. از علمای امامیۀ قرن یازدهم هجری و از شاگردان مقدس اردبیلی و ملا محمدتقی مجلسی بود. او راست: حاشیۀ مبحث الهیات شرح تجرید قوشچی. (الذریعه ج 6 ص 115) (ریحانه الادب ج 3 ص 326)
عنایت الله بن شرف الدین علی بن محمود بن شرف الدین علی. ملقب به زکی الدین و معروف به زکی نجفی. از علمای امامیۀ قرن یازدهم هجری و از شاگردان مقدس اردبیلی و شیخ بهائی و بعضی دیگر از علما بود و در علوم دینی بخصوص علم رجال و درایه تبحر داشت. او راست: 1- ترتیب رجال شیخ طوسی. 2- ترتیب رجال کشی. 3- ترتیب رجال نجاشی. 4- ترتیب فهرست شیخ طوسی. 5- حاشیۀ نقد الرجال. 6- مجمع الرجال. (الذریعه) (روضات الجنات ص 417) (ریحانه الادب ج 3 ص 326) فیض الله بن غیاث الدین محمد طباطبائی. از علمای امامیۀ قرن یازدهم هجری و از شاگردان مقدس اردبیلی و ملا محمدتقی مجلسی بود. او راست: حاشیۀ مبحث الهیات شرح تجرید قوشچی. (الذریعه ج 6 ص 115) (ریحانه الادب ج 3 ص 326)