آکر. به معنی سرین که در فرهنگها مضبوط است، ظاهراً مصحف آلر است. آلر در فرهنگهای قدیم تر هست و چند بیت از قدما برای آن شاهد آمده است. رجوع به آکر و آلر شود
آکر. به معنی سرین که در فرهنگها مضبوط است، ظاهراً مصحف آلر است. آلر در فرهنگهای قدیم تر هست و چند بیت از قدما برای آن شاهد آمده است. رجوع به آکر و آلر شود
آگراندیسمان (Blowup) یک مفهوم در سینما است که به نوعی از تکنیک نمایش و روایت اشاره دارد که در آن، فیلم ساز با استفاده از تصاویر و صداها، احساسات و اندیشه های شخصیت ها را به نمایش می گذارد و تلاش می کند تا جلوه هایی از واقعیت رو به نمایش بگذارد که درونیت و احساسات شخصیت ها را نمایان کند. مفهوم آگراندیسمان به طور ویژه در سینما و هنرهای تجسمی به کار می رود و تلاش دارد تا به جای تمرکز بر روی داستان خارجی و رخدادهای ظاهری، به دنبال نمایش عمیق تری از داستان داخلی و درونی شخصیت ها باشد. این مفهوم بر این اصل تأکید دارد که سینما بیشتر از محیط و رویداد، به شخصیت ها و زندگی درونی آنها توجه کند و تلاش کند که احساسات، اندیشه ها و تجربیات شخصیت ها را به نمایش بگذارد. بنابراین، آگراندیسمان در سینما به تلاش فیلم ساز برای نمایش جزئیات و درونیت های شخصیت ها، بدون تأکید زیاد بر داستان ظاهری، اشاره دارد. این نوع از سینما بیشتر به جستجو درونی، تجربیات انسانی، و ارتباطات بین فردی توجه می کند و می خواهد بیننده را به فکر وا داشته باشد. آگراندیسمان همچنین نام فیلمی مشهور آوانگارد از کارگردان بزرگ سینما میکل آنجلو آنتونیونی است که بر پایهٔ داستان کوتاهی از خولیو کورتاسار ساخته شد.
آگراندیسمان (Blowup) یک مفهوم در سینما است که به نوعی از تکنیک نمایش و روایت اشاره دارد که در آن، فیلم ساز با استفاده از تصاویر و صداها، احساسات و اندیشه های شخصیت ها را به نمایش می گذارد و تلاش می کند تا جلوه هایی از واقعیت رو به نمایش بگذارد که درونیت و احساسات شخصیت ها را نمایان کند. مفهوم آگراندیسمان به طور ویژه در سینما و هنرهای تجسمی به کار می رود و تلاش دارد تا به جای تمرکز بر روی داستان خارجی و رخدادهای ظاهری، به دنبال نمایش عمیق تری از داستان داخلی و درونی شخصیت ها باشد. این مفهوم بر این اصل تأکید دارد که سینما بیشتر از محیط و رویداد، به شخصیت ها و زندگی درونی آنها توجه کند و تلاش کند که احساسات، اندیشه ها و تجربیات شخصیت ها را به نمایش بگذارد. بنابراین، آگراندیسمان در سینما به تلاش فیلم ساز برای نمایش جزئیات و درونیت های شخصیت ها، بدون تأکید زیاد بر داستان ظاهری، اشاره دارد. این نوع از سینما بیشتر به جستجو درونی، تجربیات انسانی، و ارتباطات بین فردی توجه می کند و می خواهد بیننده را به فکر وا داشته باشد. آگراندیسمان همچنین نام فیلمی مشهور آوانگارد از کارگردان بزرگ سینما میکل آنجلو آنتونیونی است که بر پایهٔ داستان کوتاهی از خولیو کورتاسار ساخته شد.
آگندنی باشد مثل آنچه در جامه و لحاف و بالش کنند از پنبه و پشم و غیره، آگننده. حشو آکنه آکنش، در کلمات مرکببمعنی آلود (آلوده) مرصع انباشته مانند و گونه دارا و صاحب اندود (اندوده) آید: زهر آگین گوهر آگین عقیق آگین طلسم آگین عشرت آگین زرآگین
آگندنی باشد مثل آنچه در جامه و لحاف و بالش کنند از پنبه و پشم و غیره، آگننده. حشو آکنه آکنش، در کلمات مرکببمعنی آلود (آلوده) مرصع انباشته مانند و گونه دارا و صاحب اندود (اندوده) آید: زهر آگین گوهر آگین عقیق آگین طلسم آگین عشرت آگین زرآگین