مقدمه مفهومی اندرکنش (Interaction) در سیستم های کامپیوتری به هر گونه ارتباط دوطرفه بین کاربر و سیستم یا بین اجزای مختلف یک سیستم گفته می شود. این مفهوم در طراحی رابط کاربری، سیستم های توزیع شده و محاسبات اجتماعی اهمیت زیادی دارد. کاربرد در فناوری اطلاعات در طراحی UX - در سیستم های چندکاربره - در محاسبات اجتماعی - در اینترنت اشیا - در واقعیت مجازی مثال های واقعی کلیک کاربر روی دکمه - ارتباط میکروسرویس ها - تعامل با دستیار صوتی - ارتباط دستگاه های IoT - بازی های چندنفره نقش در توسعه نرم افزار بهبود تجربه کاربری - امکان همکاری سیستم ها - پشتیبانی از کار گروهی - ایجاد سیستم های پویا - توسعه برنامه های اجتماعی تاریخچه و تکامل از رابط های خط فرمان در دهه 1960 به GUIها در دهه 1980 و تعامل های چندلمسی و صوتی امروزی تکامل یافته است. تفکیک از مفاهیم مشابه با ’’ورودی’’ که یک طرفه است متفاوت است. همچنین با ’’ارتباط’’ که ممکن است یک طرفه باشد فرق دارد. پیاده سازی در فناوری های مختلف در وب: JavaScript و WebSockets - در موبایل: gestureها - در IoT: پروتکل های MQTT - در بازی ها: شبکه های بلادرنگ چالش ها و ملاحظات تأخیر در پاسخ - امنیت ارتباطات - سازگاری با دستگاه های مختلف - دسترسی پذیری - مصرف انرژی بهترین روش ها طراحی کاربرمحور - کاهش تأخیر - بازخورد بصری - پشتیبانی از روش های متعدد - تست کاربری گسترده کاربرد در معماری های مدرن در رابط های مکالمه ای - در سیستم های واقعیت ترکیبی - در محاسبات اجتماعی - در سیستم های خودآموز نتیجه گیری طراحی تعامل های مؤثر و طبیعی یکی از عوامل کلیدی در موفقیت سیستم های کامپیوتری مدرن است.
مقدمه مفهومی اندرکنش (Interaction) در سیستم های کامپیوتری به هر گونه ارتباط دوطرفه بین کاربر و سیستم یا بین اجزای مختلف یک سیستم گفته می شود. این مفهوم در طراحی رابط کاربری، سیستم های توزیع شده و محاسبات اجتماعی اهمیت زیادی دارد. کاربرد در فناوری اطلاعات در طراحی UX - در سیستم های چندکاربره - در محاسبات اجتماعی - در اینترنت اشیا - در واقعیت مجازی مثال های واقعی کلیک کاربر روی دکمه - ارتباط میکروسرویس ها - تعامل با دستیار صوتی - ارتباط دستگاه های IoT - بازی های چندنفره نقش در توسعه نرم افزار بهبود تجربه کاربری - امکان همکاری سیستم ها - پشتیبانی از کار گروهی - ایجاد سیستم های پویا - توسعه برنامه های اجتماعی تاریخچه و تکامل از رابط های خط فرمان در دهه 1960 به GUIها در دهه 1980 و تعامل های چندلمسی و صوتی امروزی تکامل یافته است. تفکیک از مفاهیم مشابه با ’’ورودی’’ که یک طرفه است متفاوت است. همچنین با ’’ارتباط’’ که ممکن است یک طرفه باشد فرق دارد. پیاده سازی در فناوری های مختلف در وب: JavaScript و WebSockets - در موبایل: gestureها - در IoT: پروتکل های MQTT - در بازی ها: شبکه های بلادرنگ چالش ها و ملاحظات تأخیر در پاسخ - امنیت ارتباطات - سازگاری با دستگاه های مختلف - دسترسی پذیری - مصرف انرژی بهترین روش ها طراحی کاربرمحور - کاهش تأخیر - بازخورد بصری - پشتیبانی از روش های متعدد - تست کاربری گسترده کاربرد در معماری های مدرن در رابط های مکالمه ای - در سیستم های واقعیت ترکیبی - در محاسبات اجتماعی - در سیستم های خودآموز نتیجه گیری طراحی تعامل های مؤثر و طبیعی یکی از عوامل کلیدی در موفقیت سیستم های کامپیوتری مدرن است.