الیویه، وکیل دعاوی فرانسوی از دوستان بوالو، او بشکرانۀ عضویت آکادمی فرانسه خطابه ای بدانجا ایراد کرد و خطابۀ او مورد توجه دیگر اعضاء شد و این رسم بعد از آن جاری گردید، مولد وی بسال 1604م، مطابق با 1031 هجری قمری به پاریس ووفات در سنۀ 1681 هجری قمری مطابق با 1092 هجری قمری
اُلیویه، وکیل دعاوی فرانسوی از دوستان بوالو، او بشکرانۀ عضویت آکادمی فرانسه خطابه ای بدانجا ایراد کرد و خطابۀ او مورد توجه دیگر اعضاء شد و این رسم بعد از آن جاری گردید، مولد وی بسال 1604م، مطابق با 1031 هجری قمری به پاریس ووفات در سنۀ 1681 هجری قمری مطابق با 1092 هجری قمری
آلتی شبیه بیل که با آن برف یا چیز دیگر را از روی زمین می روبند، بیل چوبی، آلتی که در قایق های پارویی به وسیلۀ آن قایق را می رانند پارو کردن: روبیدن برف یا چیز دیگر از روی زمین به وسیلۀ پارو
آلتی شبیه بیل که با آن برف یا چیز دیگر را از روی زمین می روبند، بیل چوبی، آلتی که در قایق های پارویی به وسیلۀ آن قایق را می رانند پارو کردن: روبیدن برف یا چیز دیگر از روی زمین به وسیلۀ پارو
خانه عطارد و آن برج جوزا و سنبله است، خانه بهرام (مریخ) وآن برج حمل و عقرب باشد، (برهان قاطع) : گر تیر فلک عرض دهد منصب کلکش بی آب شود خنجر بهرام به پاتو، شمس طبسی، ، ظرفی از گل که گندم و جو در آن کنند، و بی هیچ شک کلمه پاتو مصحف تاپوی معمول همه نواحی ایران است که بمعنی خمهای گلین برای داشتن گندم و جو و آرد دارند، و معنی خانه عطارد و خانه بهرام که به کلمه میدهندبنظر نمی آید بر اساسی درست باشد، و شاید پاتوی شمس طبسی هم همان تاپو است، نام مبارزی، نام موضعی
خانه عطارد و آن برج جوزا و سنبله است، خانه بهرام (مریخ) وآن برج حمل و عقرب باشد، (برهان قاطع) : گر تیر فلک عرض دهد منصب کلکش بی آب شود خنجر بهرام به پاتو، شمس طبسی، ، ظرفی از گل که گندم و جو در آن کنند، و بی هیچ شک کلمه پاتو مصحف تاپوی معمول همه نواحی ایران است که بمعنی خمهای گلین برای داشتن گندم و جو و آرد دارند، و معنی خانه عطارد و خانه بهرام که به کلمه میدهندبنظر نمی آید بر اساسی درست باشد، و شاید پاتوی شمس طبسی هم همان تاپو است، نام مبارزی، نام موضعی
بیل مانندی باشد از چوب که بدان برف روبند، (برهان)، آلتی چوبین که بدان برف و سرگین روبند، بیل چوبین، پاپروب، (محمود بن عمر ربنجنی)، برف افکن، - پاروی کشتی، آلتی چوبین که قایق رانان بدان آب رود یا دریا بشورانند، خله، فیه، بیل، مجدف، مجذف، مجداف، مجذاف، ، (در پشت حیوان)، کت، استخوان کت، کتف، هوینه، استخوان شانه که با آن کت بینان فال گیرند، در تداول نانوایان، آلتی چوبین که دستۀ دراز و سری پهن دارد و بر آن خمیر را پهن کنند، پیر زال، زن پیر، (برهان)، پاراو، - پارو کردن، پاک کردن برف و سرگین و جز آن با پارو، - پولش از پارو بالا رفتن، بسیار توانگر بودن
بیل مانندی باشد از چوب که بدان برف روبند، (برهان)، آلتی چوبین که بدان برف و سرگین روبند، بیل چوبین، پاپروب، (محمود بن عمر ربنجنی)، برف افکن، - پاروی کشتی، آلتی چوبین که قایق رانان بدان آب رود یا دریا بشورانند، خَله، فیَه، بیل، مِجدَف، مجذف، مجداف، مجذاف، ، (در پشت حیوان)، کت، استخوان کت، کتف، هُوَینه، استخوان شانه که با آن کت بینان فال گیرند، در تداول نانوایان، آلتی چوبین که دستۀ دراز و سری پهن دارد و بر آن خمیر را پهن کنند، پیر زال، زن پیر، (برهان)، پاراو، - پارو کردن، پاک کردن برف و سرگین و جز آن با پارو، - پولش از پارو بالا رفتن، بسیار توانگر بودن
پارسا. عفیف: که گر پارسا باشد و پاکرو طریقت شناس و نصیحت شنو... سعدی. جوانی پاکباز و پاکرو بود که با پاکیزه روئی در گرو بود. سعدی. هر دوست که دم زد ز وفا دشمن شد هر پاکروی که بود تردامن شد. حافظ. آدمی پاکرو نیست از سر بریدن او را باک نباشد. (تاریخ رشیدی)
پارسا. عفیف: که گر پارسا باشد و پاکرو طریقت شناس و نصیحت شنو... سعدی. جوانی پاکباز و پاکرو بود که با پاکیزه روئی در گرو بود. سعدی. هر دوست که دم زد ز وفا دشمن شد هر پاکروی که بود تردامن شد. حافظ. آدمی پاکرو نیست از سر بریدن او را باک نباشد. (تاریخ رشیدی)