مقابل شایگان. (یادداشت مرحوم دهخدا) : بود الحق ’تا’ی چند دیگر از وحدان ولیک چون ممات و چون قنات و چون زدات و چون عذات گفتم آخر شایگان خوش به از وحدان بد فی المثل چون حادثاث ای از ورای حادثات. انوری
مقابل شایگان. (یادداشت مرحوم دهخدا) : بود الحق ’تا’ی چند دیگر از وحدان ولیک چون ممات و چون قنات و چون زدات و چون عذات گفتم آخر شایگان خوش به از وحدان بد فی المثل چون حادثاث ای از ورای حادثات. انوری
طهماسب قلی خان، از شاعران و از مردم کرمانشاه و از سران ایل کلهر بود و مدت سی سال در تهران به سر برد و به سال 1311 هجری قمری در هفتادسالگی در تهران درگذشت. غزلهای عرفانی دارد و این غزل ازوست: از یک خروش یارب شب زنده دارها حاجت روا شوند هزاران هزارها یک آه سرد سوخته جانی سحر زند در خرمن وجود جهانی شرارها آری دعای نیمه شب دل شکستگان باشد کلید قفل مهمات کارها. (فرهنگ عمید)
طهماسب قلی خان، از شاعران و از مردم کرمانشاه و از سران ایل کلهر بود و مدت سی سال در تهران به سر برد و به سال 1311 هجری قمری در هفتادسالگی در تهران درگذشت. غزلهای عرفانی دارد و این غزل ازوست: از یک خروش یارب شب زنده دارها حاجت روا شوند هزاران هزارها یک آه سرد سوخته جانی سحر زند در خرمن وجود جهانی شرارها آری دعای نیمه شب دل شکستگان باشد کلید قفل مهمات کارها. (فرهنگ عمید)
یکی بودن، یگانه بودن، مقابل کثرت، یگانگی، یکی بودن، ملی اشتراک همه افراد یک ملت در آمال و مقاصد چنان که به منزله مجموعه واحدی به شمار آید، وجود عقیده ای است مبتنی بر این که جهان وجود از جمادات و
یکی بودن، یگانه بودن، مقابل کثرت، یگانگی، یکی بودن، ملی اشتراک همه افراد یک ملت در آمال و مقاصد چنان که به منزله مجموعه واحدی به شمار آید، وجود عقیده ای است مبتنی بر این که جهان وجود از جمادات و