مخصوص کسی. (یادداشت مؤلف). منسوب به شخص. (از اقرب الموارد). - احوال شخصی، در اصطلاح حقوقی اموری است که وضع شخص را در خانواده و کشور معین کند و آنها عبارتند از: 1- تابعیت 2- جنسیت 3- سن 4- نسب. از این احوال در مباحث ولادت وفوت و ازدواج و طلاق بحث میشود. (از فرهنگ حقوقی لنگرودی). - خانه شخصی، که استیجاری نباشد. - لباس شخصی، در تداول عامه مقابل لباس رسمی است. - ماشین شخصی، که کرایه نباشد. ، در تداول لشکری و ارتش، غیرنظامی که سرباز و از افراد وابسته به ارتش نباشد، (اصطلاح روانشناسی) آن است که توانایی درک دلالت را داشته و بتواند میان ’دال و مدلول’ رابطه ای برقرارسازد. (از روانشناسی سیاسی ص 466)
مخصوص کسی. (یادداشت مؤلف). منسوب به شخص. (از اقرب الموارد). - احوال شخصی، در اصطلاح حقوقی اموری است که وضع شخص را در خانواده و کشور معین کند و آنها عبارتند از: 1- تابعیت 2- جنسیت 3- سن 4- نسب. از این احوال در مباحث ولادت وفوت و ازدواج و طلاق بحث میشود. (از فرهنگ حقوقی لنگرودی). - خانه شخصی، که استیجاری نباشد. - لباس شخصی، در تداول عامه مقابل لباس رسمی است. - ماشین شخصی، که کرایه نباشد. ، در تداول لشکری و ارتش، غیرنظامی که سرباز و از افراد وابسته به ارتش نباشد، (اصطلاح روانشناسی) آن است که توانایی درک دلالت را داشته و بتواند میان ’دال و مدلول’ رابطه ای برقرارسازد. (از روانشناسی سیاسی ص 466)
خاوندی خویشیک، تنیک، کشوری منسوب به شخص خصوصی فردی. آن چه متعلق به خود شخص باشد: خانه شخصی ماشین شخصی، کسی که شغلی غیر نظامی دارد شهری سیویل کشوری مقابل نظامی لشکری، آن چه مربوط به شخص غیر نظامی است سیویل مقابل نظامی لباس شخصی
خاوندی خویشیک، تنیک، کشوری منسوب به شخص خصوصی فردی. آن چه متعلق به خود شخص باشد: خانه شخصی ماشین شخصی، کسی که شغلی غیر نظامی دارد شهری سیویل کشوری مقابل نظامی لشکری، آن چه مربوط به شخص غیر نظامی است سیویل مقابل نظامی لباس شخصی
شخصیت منش منش منش برآسمان داردبرکشی - وبامردم نیامیزد به خوشی (ویس ورامین)، خویشیک مونث شخصی: امر شخصیه، قضیه ای که موضوع آن شخص و فرد معین باشد مانند زید عالم است مقابل محصوره که موضوع آن کل یا بعض است، جمع شخصیات
شخصیت منش منش منش برآسمان داردبرکشی - وبامردم نیامیزد به خوشی (ویس ورامین)، خویشیک مونث شخصی: امر شخصیه، قضیه ای که موضوع آن شخص و فرد معین باشد مانند زید عالم است مقابل محصوره که موضوع آن کل یا بعض است، جمع شخصیات